ЗДО №3 комбінованого типу Дубенської міської ради
Рівненська область, Дубенський район

Результати моніторингу якості освіти

ВИСНОВОК

про якість освітньої діяльності закладу дошкільної освіти №3 комбінованого типу Дубенської міської ради Рівненської області та внутрішню систему забезпечення якості за результатами проведення самооцінювання

 

Заклад освіти: Заклад дошкільної освіти №3 комбінованого типу Дубенської міської ради Рівненської області

Юридична освіта: Україна, 35603, Рівненська область, Дубенський район, місто Дубно, вулиця Миколи Лисенка, будинок 13

Електронна адреса: dnzdzvinocok@ukr.net

Ідентифікаційний код юридичної особи за ЄДРПОУ: 22569960

Прізвище, ім’я, по батькові керівника закладу освіти: Ніколаюк Світлана Миколаївна

Строки проведення: вересень 2022 – травень 2023

Загальна кількість працівників: 33

З них педагогічних працівників: 17

Особи, які брали участь у проведенні самооцінювання: Директор: Світлана НІКОЛАЮК, вихователь-методист: Ірина РОЙТЕРОВА, вихователі: Людмила ПАНАЩУК, Тетяна НІКОЛАЙЧУК, практичний психолог: Світлана ЄФИМЧУК, медична сестра: Інна ГЕРМАН, завгосп: Віра ЗУБЕНКО.

 

Відповідно до Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 № 01-11/71, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу дошкільної освіти №3 комбінованого типу Дубенської міської ради, затвердженого наказом від 31.05.2022 р. № 23-д, з метою забезпечення комплексного розгляду питань, пов’язаних із формуванням внутрішньої системи забезпечення якості освіти у 2022 – 2023 н.р. було проведено комплексне самооцінювання освітніх та управлінських процесів за 4 напрямами:

  • Освітнє середовище закладу дошкільної освіти.
  • Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду.
  • Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти.
  • Управлінські процеси закладу дошкільної освіти.

Вивчення проводилось робочою групою, створеною наказом від 06.04.2022 р. № 18-д «Про створення робочої групи з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗДО №3». Для вивчення та самооцінювання якості освіти та якості освітньої діяльності у 2022 – 2023 н.р. за кожним напрямом та інтерпретації отриманих результатів робочою групою використано методи збору інформації, рекомендовані Державною службою якості освіти. Результати комплексного самооцінювання якості освіти та якості освітньої діяльності закладу узагальнено у звіті з пропозиціями щодо удосконалення освітньої діяльності.

 

 

 

 

 

За напрямом 1. Освітнє середовище закладу освіти

 

Вимога/правило

Опис досягнень закладу освіти і потреб у вдосконаленні освітньої діяльності та внутрішньої системи забезпечення якості освіти на рівні оцінювання за вимогами

Вимога 1.1.

Створення комфортних, безпечних, доступних та нешкідливих умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці

Територія ЗДО має чітко визначені межі, огороджена. Територія не доступна для несанкціонованого заїзду транспортних засобів. Приміщення не доступні для несанкціонованого доступу сторонніх осіб. На території закладу дошкільної освіти немає «схованок», де діти можуть залишитися без нагляду дорослих. Обладнано ігрові майданчики окремо для кожної вікової групи.

Потребує покращення огорожа закладу. Відсутність облаштованої спортивно-ігрової зони (фізкультурного майданчика) – недостатня площа території. Відсутність ресурсної кімнати та музичної зали (умови планування закладу). Відповідно до Примірного переліку заклад не забезпечений в повній мірі ігровим та навчально-дидактичним обладнанням. Відповідно до Примірного переліку заклад не забезпечений в повній мірі спортивним обладнанням та інвентарем.

Вимога 1.2.

Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.

Керівник та усі працівники закладу дошкільної освіти дотримуються вимог нормативно-правових документів щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання його. У закладі дошкільної освіти розроблено, затверджено та оприлюднено на сайті закладу План заходів із запобігання проявам дискримінації та булінгу, інших форм насильства. Заходи проводяться регулярно, відповідно до плану роботи. Працівники та діти вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним.

А.б. – 100% - так, А.в. – 94% - так, 6% - переважно так.

Вимога 1.3.

Формування інклюзивного, безпечного, розвивального, мотивуючого освітнього простору

У закладі освіти налагоджено роботу з питань навчання дітей з особливими освітніми потребами (створені команди психолого-педагогічного супроводу, розроблені індивідуальні програми розвитку), відстежується результативність роботи. Забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу на основі єдності, співпраці педагогічного колективу з сім’єю, фахівцями ІРЦ, іншими фахівцями. Відсутні м’які ігрові модулі, сухий басейн, світлові прилади, сенсорні м’ячі різних видів.

 

Рівні оцінювання:

Вимога/правило

Рівень освітньої діяльності

1.1.

Достатній

1.2.

Достатній

1.3.

Достатній

За напрямом 1.:            Достатній

 

 

 

 

 

 

 

За напрямом 2. Система оцінювання здобувачів освіти

 

Вимога/правило

Опис досягнень закладу освіти і потреб у вдосконаленні освітньої діяльності та внутрішньої системи забезпечення якості освіти на рівні оцінювання за вимогами

Вимога 1.1.

Дотримання вимог Базового компонента дошкільної освіти

 

Заклад дошкільної освіти здійснює освітній процес за програмами, затвердженими в установленому порядку, рекомендовані МОН України. Рішення про обрання та використання освітньої програми закладом дошкільної освіти схвалюється педагогічною радою закладу дошкільної освіти.

Вимога 1.2.

Організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти у закладі

Розпорядок дня здобувачів дошкільної освіти у вікових групах  відповідає гігієнічним нормам щодо тривалості сну, організації різними видами діяльності та відпочинку, у тому числі навчальних занять, тривалості перебування на свіжому повітрі, рухової активності, кратності приймання їжі. Гранично допустиме навчальне навантаження на здобувача дошкільної освіти у закладі дошкільної освіти відповідає віковим  групам.  Більша частина занять проводиться в першу половину дня, максимально допустима кількість занять не перевищує норми для всіх вікових груп.

 

Рівні оцінювання:

Вимога/правило

Рівень освітньої діяльності

2.1.

Достатній

2.2.

Достатній

За напрямом 2.:            Достатній

 

За напрямом 3. Педагогічна діяльність педагогічних працівників за5кладу освіти

 

Вимога/правило

Опис досягнень закладу освіти і потреб у вдосконаленні освітньої діяльності та внутрішньої системи забезпечення якості освіти на рівні оцінювання за вимогами

Вимога 3.1.

Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності та якість організації освітнього процесу

Форми та види планів педагогів з організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти розглядаються та схвалюються педагогічною радою. В закладі створено систему планування, яка реалізує поставлену мету. Потребує покращення індивідуальна робота з дітьми музичного керівника та інструктора з фізичного виховання. Педагогам ефективніше використовувати сучасні методики та технології, ІКТ. Педагогічні працівник не мають публікацій професійної тематики та оприлюднених матеріалів.

Вимога 3.2.

Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників

Переважна більшість педагогічних працівників закладу дошкільної освіти обирають різні види, форми і напрямки підвищення рівня своєї професійної  майстерності. Зокрема, вебінари, семінари, курси при РОІППО один раз на п’ять років згідно плану.

Сприяти активності педагогів, спонукати їх до саморозвитку та внутрішнього стимулу.

 

 

 

 

Вимога/правило

Опис досягнень закладу освіти і потреб у вдосконаленні освітньої діяльності та внутрішньої системи забезпечення якості освіти на рівні оцінювання за вимогами

Вимога 3.3.

Налагодження співпраці з батьками, працівниками закладу дошкільної освіти

У закладі освіти налагоджена конструктивна комунікація педагогічних працівників із батьками здобувачів дошкільної освіти в різних формах на принципах взаємоповаги, взаємодовіри, взаєморозуміння, співпраці. Педагоги тісно співпрацюють з батьками у viber групах (під час карантинних обмежень та військового стану).

Вимога 3.4.

Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти

Діяльність методичного кабінету закладу дошкільної освіти спрямована на реалізацію завдань закладу, підвищення якості освітнього процесу та професійної компетентності педагогів, надання їм методичної допомоги. В кабінеті наявні матеріали з різних розділів програми та для допомоги педагогам.

 

Рівні оцінювання:

Вимога/правило

Рівень освітньої діяльності

3.1.

Достатній

3.2.

Достатній

3.3.

Достатній

3.4.

Достатній

За напрямом 3.:            Достатній

 

За напрямом 4. Управлінські процеси закладу освіти

 

Вимога/правило

Опис досягнень закладу освіти і потреб у вдосконаленні освітньої діяльності та внутрішньої системи забезпечення якості освіти на рівні оцінювання за вимогами

Вимога 4.1.

Наявність програми розвитку закладу та системи річного планування діяльності закладу дошкільної освіти, моніторингу виконання поставлених цілей і завдань

У закладі дошкільної освіти розроблено та оприлюднено Положення, що визначає стратегію (політику) й процедури забезпечення якості освіти відповідно до законодавства. У закладі на даний час проводиться комплексне самооцінювання. Учасники освітнього процесу залучаються до самооцінювання якості освітньої діяльності через процедури самооцінювання (залучаються до опитування).

Доповнити стратегію більш конкретними завданнями, зміни структуру плану роботи на 2023-2024 н.р.

Вимога 4.2.

Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм

Заклад дошкільної освіти має власний сайт  http://dubno3.dytsadok.org.ua, сторінку в соціальній мережі Faсebook . Забезпечується вчасне оновлення інформації про діяльність та заплановані заходи закладу дошкільної освіти. Заклад розміщує актуальну інформацію, забезпечує змістовне наповнення сайту, сторінки в соціальній мережі.

Вимога 4.3.

Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників

У закладі дошкільної освіти укомплектовано кадровий склад. Вакансії відсутні. Педагогічних працівників закладу дошкільної освіти приймають на роботу з урахуванням вимог чинного законодавства. Керівник закладу дошкільної освіти створює умови для постійного підвищення кваліфікації, впровадження педагогічними працівниками інновацій в освітній процес, участі педагогів у експериментальній діяльності. Розроблений, затверджений та оприлюднений орієнтовний план підвищення кваліфікації. Керівництво закладу щорічно подає пропозиції засновнику щодо обсягу коштів для підвищення кваліфікації.

Вимога 4.4.

Організація діяльності закладу дошкільної освіти на засадах людоцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу дошкільної освіти з місцевою громадою

Керівник сприяє участі громадського самоврядування, пропозиції працівників закладу та батьків здобувачів освіти враховуються під час прийняття управлінських рішень. Режим роботи закладу дошкільної освіти враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу. Керівник закладу дошкільної освіти вживає заходів щодо утримання в належному стані будівель, приміщень, обладнання та створення якісних умов діяльності закладу.

Вимога 4.5.

Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності

.Керівник закладу дошкільної освіти забезпечує реалізацію заходів щодо формування академічної доброчесності та протидії фактам її порушення, у тому числі через навчання, проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічними працівниками. Внутрішньою системою забезпечення якості освіти передбачено механізми забезпечення академічної доброчесності, порядок виявлення та встановлення фактів її порушення, види академічної відповідальності педагогічних працівників за конкретні порушення академічної доброчесності.

 

Рівні оцінювання:

Вимога/правило

Рівень освітньої діяльності

4.1.

Вимагає покращення

4.2.

Достатній

4.3.

Високий

4.4.

Достатній

4.5.

Високий

За напрямом 4.:            Достатній

 

ВИСНОВКИ:

       За результатами комплексного самооцінювання освітніх та управлінських процесів у 2022 – 2023 навчальному році визначено достатній рівень.

  1. За напрямом «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти» - достатній.

Рівні оцінювання за вимогами:

1.1. Створення комфортних, безпечних, доступних та нешкідливих умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці – достатній.

1.2.   Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації – достатній.

1.3. Формування інклюзивного, безпечного, розвивального, мотивуючого освітнього простору – достатній.

 

Пропозиції щодо удосконалення освітнього середовища закладу дошкільної освіти:

  1. Забезпечити проведення ремонту огорожі.
  2. Доповнити ресурсні осередки ігровим обладнанням.
  3. Вжити заходів щодо забезпечення ЗДО необхідним обладнанням, іграшками, посібниками у відповідності до Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти, затвердженого наказом МОН України, освітніх програм, типу та профілю.
  4. Забезпечити групові приміщення сучасним інтерактивним обладнанням для навчально-пізнавальної діяльності, м’якими ігровими модулями.
  5. Дотримуватися сучасних принципів та правил організації предметно-ігрового середовища, застосовувати технології проектування для організації інноваційних моделей організації предметно-ігрового середовища. Використовувати поверхні стін та підлоги з розвивальною метою.
  6. Педагогічним працівникам самостійно створювати освітні ресурси.
  1. За напрямом «Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду» - достатній

Рівні оцінювання за вимогами:

2.1. Дотримання вимог базового компонента дошкільної освіти - достатній

2.2. Організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти у закладі – достатній

Пропозиції щодо забезпечення всебічного розвитку дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду:

  1. Забезпечувати поліпшення освітнього процесу відповідно до ключових показників якості дошкільної освіти.
  2. Розробити та затвердити програму внутрішнього моніторингу стану і результатів освітньої діяльності.
  3. За напрямом «Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти» - достатній

Рівні оцінювання за вимогами:

3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності та якість організації освітнього процесу – достатній

3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників – достатній

3.3. Налагоджена співпраця з батьками, працівниками закладу дошкільної освіти – достатній

3.4. методичне забезпечення закладу дошкільної освіти – достатній

            Пропозиції щодо удосконалення фахової діяльності педагогічних працівників закладу дошкільної освіти:

  1. Спонукати педагогів до участі у професійних конкурсах.
  2. Удосконалити роботу щодо створення та використання власних освітніх ресурсів, оприлюднювати свої напрацювання у фахових публікаціях, електронних фахових журналах, професійних спільнотах соціальних мереж.
  3. Налагоджувати конструктивну комунікацію із батьками у різних формах на принципах взаємоповаги, взаємодовіри, взаєморозуміння, співпраці, забезпечувати зворотній зв’язок.
  4. За напрямом «Управлінські процеси закладу дошкільної освіти» -  достатній

Рівні оцінювання за вимогами:

  1. Наявність програми розвитку закладу та системи річного планування діяльності закладу дошкільної освіти, моніторингу виконання поставлених цілей – вимагає покращення.
  2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм – достатній
  3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників – високий
  4. Організація діяльності закладу дошкільної освіти на засадах людино центризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу дошкільної освіти з місцевою громадою – достатній
  5. Формування та забезпечення політики академічної доброчесності – високий

Пропозиції щодо удосконалення управлінських процесів:

  1. Удосконалити Стратегію розвитку закладу дошкільної освіти на 2023 – 2027 р.р., залучити до її розробки педагогічних працівників та батьків здобувачів дошкільної освіти.
  2. Змінити структуру плану роботи на 2023 – 2024 н.р.

 

 

 

 

 

                            Директор ЗДО №3                                   Світлана НІКОЛАЮК

 

Логін: *

Пароль: *